Behemoth


Haber bülteni üyeliği



Ziyaret Bilgileri

[ Per, 21 Kas 2024 ]
Toplam 9 ziyaret
9 benzersiz ziyaretçi

behemoth » Müzikal Özellikleri

İlk dönem

Behemoth kariyerine saf black metal yaparak başladı. İlk iki demolarının ardından çıkan ?From the Pagan Vastlands?dan itibaren melodik black metale yöneldiler. Satanica adlı ara geçiş albümlerinin ardından ise death metal yapmaya başladı. Black metal döneminde de sürekli değişim içindelerdi ve tınıları giderek sertleşiyor ve müzikleri daha melodik bir hal alıyordu. Bu dönemdeki müzikleri üzerine etkili olan gruplar Venom ve Bathory gibi proto-black metal gruplarıdır. Şarkı sözleri Slav pagan mitolojisi üzerineydi.

 

Son dönem

Gitarlar

Behemoth?un müziğinin temeli elektrogitar-bateri ikilisine dayanır. Gitar riflerinin bestelerinin hemen hepsi Nergal?e aittir. Ender olarak kısa akustik gitar bölümlerine de rastlanır (Natural Born Philosophers, Sculpting the Throne ov Seth, The Nephilim Rising, Horns ov Baphomet). Nergal, bu akustik gitar bölümlerini şarkılardaki monoton sertliği dağıttığını düşündüğünden koyduğunu söyler. Gitarlar genellikle do# veya re?ye düşürülmüştür. Parçaların girişinde kullanılan gitar rifleri, parçaların genel hatlarını belirler. Yeni dönem Behemoth?da gitar rif ve sololarının tamamı (klavye, akustik, efekt bölümlerinde olduğu gibi) ortadoğu gamları üzerine kuruludur. Hemen her parça gitar soloları ile desteklenir. Bazı parçalar birden fazla gitar solosu barındırır (Natural Born Philosophres, Libertheme). Parçaların kayıtlarında genellikle iki veya üç gitar kullanıldığından, Seth de albüm kayıtları ve konserler sırasında gruba gitarlarda dahil olur. Seth?in de gruba katkı yaptığı bazı gitar çalışmaları vardır.

Bateri

1997 yılında davula Inferno?nun geçmesiyle grubun müziği köklü bir değişime uğradı. Inferno davul tekniğine çok önem veren bir bateristti. Nergal?in de gitarları progresifleştirmesi sonucu grup, atmosfer özelliklerini büyük ölçüde korumaya çalışarak görece minimalist türden daha teknik ve sert tınılı bir müziğe kaydı. Inferno?nun bateristliğinde davul sesleri çok daha öne alındı ve gitar-öncelikli müzik, gitar-bateri müziği haline getirildi. Grubun türünü neden değiştirdikerine dair bir soruya Nergal ?Biz müzik türünü değiştirmedik, sadece duygularımızı izledik? şeklinde cevap verir.

Inferno, gitar çalımının yavaş olduğu zamanlarda bile yüksek bir tempoda çalarak müziği daha hızlı ve agresif olarak sunar (Örnek olarak; Antichristian Phenemenon, Decade of Therion) Tempo kimi zaman 260 (Slaying the Prophets ov Isa) ve hatta 280 bpm(Slaves Shall Serve) değerlerine çıkar. Grubun çoğu parçasında davulların diğer enstrümanlara üstün geldiği anlar bulunur. (Tipik örnekleri; Ceremony ov Shiva?nın girişi, Sculpting the Throne ov Seth?in çıkışı, Decade ov Therion?un orta bölümleri, Slaying the Prophets ov Isa?nın girişi, At he Left Hand of God?daki ilahi çıkışı, Libertheme?deki vokal çözülmesi öncesi). Gitar rifleri, soloları ve melodilerin aksine Inferno davullarda oryantal ritim kullanmaz.

Vokal

Nergal?in vokali Amerikan death metalinin tipik brutal vokal tonundayken, vokalin kullanımında farklılıklar vardır. Gitar ve/veya bateri riflerine uyumlu olarak vokaller bölünür, tizleştirilir/kalınlaştırılır ve kesik kesik söylenir. Satanica albümünde brutal ve scream arası bir vokal kullanılır. Birkaç istisna dışında (Ceremony ov Shiva ve Inner Sanctum?da bazı kısa bölümler) melodik vokal kullanılmaz.

Şarkı sözleri

Grubun ilk döneminde şarkı sözleri paganizm üzerineyken, son dönem Behemoth?da şarkı sözleri Satanizm, Thelema, felsefe ve kadim ortadoğu uygarlıkları üzerinedir. Şarkı sözlerinin büyük kısmı Nergal ait olsa da, gruba dahil olmayan Krysztof Azarewicz?in de katıları olur. Şarkı sözlerinde kadim mitolojik tanrıların adlarına sıklıkla rastlanır ("Ceremony of Shiva", "Sculpting the Throne of Seth", "Pan Satyros" ve ayrıca bir çok şarkının sözlerinde). Şarkı sözlerinin içeriğinde, açıklamalarında ve gösterilen ilham kaynaklarında sıklıkla Aleister Crowley adı geçer.

 

Albümler arası müzikal özellikler ve değişimler

Black metal dönemi Grubun ilk iki albümü saf black metal türündedir. Daha sonra melodik özellik kazanmıştır. Black metal dönemindeki albümler arasında ciddi müzikal farklar yoktur. Tipik black metale kimi zaman klavye, akustik gitar ve hatta bayan vokal eşlik eder. Death metal özelliklerinin duyulmaya başlandığı ilk albüm Pandemonic Incantations?tur. Müzik, önceki albümlere göre biraz daha teknikleşmiştir. Satanica sonrasında çıkardığı albümlerin her biri ise bir diğerinden önemli farklar taşır.

?

Satanica albümünde gitarlar re?ye düşürülmüş ve önceki albümlerden daha da öne alınmıştır. Aşırı bir distorsiyon kullanılır. Albüm herhangi bir gitar solosu barındırmazken, ince gitar telleriyle yapılan çalışmaların öne geçtiği anlar olur. Vokal, black metal ve death metal vokallerinin bir sentezi şeklindedir; black metaldeki scream vokalin tiz ve çığlığa yakın tondaki özelliklerinin yanısıra death metaldeki brutal vokalin rifleri takip eden özelliğine sahiptir. Melodik vokalin kullanıldığı çok kısa ender zamanlar vardır (Ceremony of Shiva, The Alchemist?s Dream). Albümün en belirgin özelliklerinden biri davullardır. Bir black metal özelliği olan blast beatler sıkça kullanılsa da albüm genelindeki davullar black metalin minimalistliğinden uzaktır. Şarkı sözleri soyut ve simgecidir. Yoğun şekilde mitoloji ?özellikle Yunan mitolojisi- üzerine kurulu olsa da görece felsefi bir hal almıştır. Satanizmden doğrudan bahsedilmese de satanizmin temel öğelerine göndermeler vardır:

? Basitliğin içeriğine karşı geldik
Normal olanı reddettik, ahlağı ayaklar altına aldık
Melekleri sesle katlettik
Melekleri sessizlikle katlettik
?
 

Thelama.6, grubun gitarlarda ortadoğu gamlarını kullandığı ilk albümdür. Bu durum albümün tamamında geçerli olmasa da bundan sonraki çalışmalarının tamamı böyle olacaktır. Gitar akoru yine re?dedir Gitar rifleri black metalden artık tamamen uzaklaşmıştır. Vokaller biraz daha kalınlaşmış ve scream vokalden daha da uzaklaşmıştır. Grubun şarkı sözlerine bundan sonra da önemli katkıları olacak olan Krzysztof Azarewicz, ilk kez bu albümde grupla beraber çalışmıştır. Şarkı sözlerinde ise bazı kadim İngilizce özellikleri kullanılmıştır (the-> ye, you-->thou, your->thy).

Zos Kia Cultus (Here and Beyond)'da ortadoğu etkiler en ileri seviyeye taşınmıştır. Albümdeki bütün gitar rif, solo ve melodileri ortadoğu gamları (Fars gamı, İslam gamı) üzerine kuruludur. Gitarlar do#?e düşürülmüştür. Albümde sıklıkla akustik gitar bölümleri, çeşitli efektler ve ambient müzik gibi albümdeki hızlı tempoyu bölen bölümler bulunur.

Demigod albümündeki en önemli değişikliklerden biri vokaldir. Vokalin tonu çok kalınlaştırılırmıştır ve brutal death metaldeki brutal vokal tonundadır. Kullanımında ise, tipik brutal vokale göre, bazı farklar vardır. Örneğin vokal riflerdeki değişimlere göre davranır. Gitarlar do#?dedir.

İngilizce ?din değiştirme? anlamına gelen Apostasy?nin albümdeki anlamı ?dinlere karşı duruş?tur. Albümde çok sayıda ?death metal dışı? bölüm (akustik, ilahi, temiz vokal, bayan vokal gibi) bulunmasına rağmen, genel müzikal hatları Demigod albümünden çok farklı değildir.

 

Kullandıkları enstrümanlar

 

Nergal

ESP, Gibson, Ibanez, Dean ve Flame marka gitarlar. Mesa Boogie Rectifier amfi ve Mesa Boogie cabinet Boss pedal, Morley wah pedal, Behemoth imzalı 1mmlik pena, D'Addario marka teller (12-56, 12-60) Nergal?in kullandığı gitar modelleri;

  • ESP Ninja-600
  • ESP EC-1000
  • Gibson Explorer
  • Mayones/Flame Signum Gothic
  • Nergal Custom 7 String
  • The Legendary Dean V

Kullandığı amfiler; Bogner Uberschall, Mesa Dual Rectifier, Krank Krankenstein, Laboga Mr. Hector

 

Inferno

Inferno?nun şu anda kullandığı davul setinin konfigürasyonu şöyledir;

  • 22?x23?? bas davul (2)
  • 10?x12? tom
  • 11?x?13? tom
  • 12?x14 tom
  • 16?x16? floor tom
  • 6.5?x14? TAMA Starclassic (akçaağacından) trampet
  • 14?AAX metal-hat
  • 20? AAX metal-ride
  • 14? HHX çin simbali
  • 20? AA çin simbali
  • 16? AAX metal zili
  • 18? AAX sahne zili
  • 18? AAX metal zili
  • 18 HHX çin simbali
  • 22 AA çin simbali
  • Axis A Longboards pedal (2)
  • Vic Firth 2B tahta baget
  • Alesis D4 trigger modülü
  • D-drum trigger kıskacı

Kullandığı markalar; Evans, Vic Firth, Axis

Spaundrums adlı bateri şirketi tarafından "black metalin en hızlı ve en iyi" bateristi olarak gösterilen Inferno'ya özel trampet davul üretildi. Davulun üzerinde Behemoth grubunun simgesi ve Inferno'nun adı yazılıdır.

 

Orion

4 ve 5 telli baslar kullanır. ESP/Ltd, JB bass, Madison amfi, Ampeg B2R, Sansamp pre-amp, BBE sonic maximizer

 

Seth

ESP, Gibson, Flame marka gitarlar. Peavey Tripple X, Marshall cabinet, Boss pedal, Behemoth imzalı 0.74 mmlik pena , D'Addario tel (13-60)

 

Cover yaptıkları parçalar

  • Aggressor (The Return of the Northern Moon) - Hellhammer
  • Deathcrush (...From the Pagan Vastlands) - Mayhem
  • Carnage (Live Eschaton, Antichristian Phenomenon) - Mayhem
  • Hello Spaceboy (Thelema.6'in 1000 kopya sınırlı digipack sürümü ve Antichristian Phenomenon) - David Bowie
  • Day of Suffering - (Antichristian Phenomenon) - Morbid Angel
  • Wish (Conjuration) - Nine Inch Nails
  • Welcome to Hell (Conjuration) - Venom
  • Penetration - (Slaves Shall Serve) - The Nefilim
  • Until You Call on the Dark (Slaves Shall Serve) - Danzig


Bu sayfaya henüz yorum yazılmadı.





Editör Bilgileri

Editör


Editöre Ulaşın

En Son Güncellenenler

ikinci-jeanpaul
freebsd
apiterapi
aramamotorlari
uyku
kazimkoyuncu
peyzaj

Uzerine.com Copyright © 2005 Uzerine.com
uzerine.com Ana Sayfa | Gizlilik Sözleşmesi | Üye Girişi